• Erasmus - Hiszpania
      • ERASMUS+ HISZPANIA

• 28.04.2024
      • Uczniowie Szkoły Podstawowej w Sieniawie przebywają obecnie w szkole CEIP Cruceiro de Canido w mieście Ferrol (region Galicja)- jest to drugi hiszpański partner naszej placówki. Wyjazd finansowany jest z funduszy Erasmus+, w ramach otrzymanej przez nas Akredytacji.

Zagraniczny program kulturowy rozpoczęliśmy od zwiedzania Porto w Portugalii, gdzie znajduje się nabliższe duże lotnisko, usytuowane w pobliżu Galicji i dostępne lotem bezpośrednim z Krakowa. Piękne portugalskie słońce towarzyszyło nam podczas pieszych wycieczek po urokliwych zakątkach Porto. W niedzielę wieczorem przekroczyliśmy busem granicę z Hiszpanią, rozpoczynając tym samym główny program naszego wyjazdu.

W poniedziałek zostaliśmy uroczyście przywitani przez uczniów miejscowej szkoły na placu głównym, który tego dnia zapełnił się kolorami polskiej flagi- wzruszyliśmy się bardzo, widząc machające do nas flagami dzieci, które przygotowały dla nas także krótki występ artystyczny. Następnie zwiedziliśmy budynek szkoły i udaliśmy się na zajęcia z miejscowymi uczniami- podczas zabaw językowych i komunikacyjnych utrwalaliśmy słownictwo oraz poznawaliśmy się nawzajem. Wspólne zajęcia pozwalają uczniom rozwinąć umiejętności językowe i społeczne, zaś prezentacje dotyczące Polski i Hiszpanii pomogły lepiej poznać nasz kraje i zwyczaje. Czas wolny tego dnia spędziliśmy na plaży w pobliskiej miejscowości Ares. We wtorek mieliśmy okazję poczuć się jak pielgrzymi, zmierzający do stolicy Galicji- Santiago de Compostela, gdyż udaliśmy się na pieszą wedrówkę fragmentem trasy Camino de Santiago z miejscowości Fene do Cabanas (8km). Zaś wieczorem odwiedziliśmy Muzeum Historii Naturalnej w Ferrolu. Kolejne zajęcia w szkole miały na celu wymianę wiedzy na temat hiszpańskich i polskich miast- uczniowie w grupach tworzyli interaktywne plakaty w aplikacji Toonytool, poznając możliwości tego narzędzia TIK. Nie zabrakło też gier językowych utrwalających słownictwo. Spacer ulicami Ferrolu tym razem przebiegał trasą o nazwie As Meninas Tour- na budynkach powstały graffiti inspirowane m.in. obrazem Las Meninas światowej sławy hiszpańskiego malarza Diego Velazquez. Następnie zwiedziliśmy muzeum Semana Santa- Muzeum Obchodów Wielkiego Tygodnia w Ferrolu, miejscowy park z zamieszkującymi tu pawiami oraz port.

Program kulturowy obejmował wizytę w Santiago de Compostela- od wieków tysiące pielgrzymów pokonuje Szlak św. Jakuba, by dotrzeć do tego miasta i do jego majestatycznej katedry. Tradycja głosi, że w tej budowli spoczywają szczątki apostoła Jakuba odkryte w
        IX w. Zwiedziliśmy tę niesamowitą katedrę oraz jej dachy, następnie udaliśmy się na stare miasto wpisane na listę Światego Dziedzictwa UNESCO. Wizytę w Santiago zakończyliśmy w Muzeum Etnograficznym Galicji. Po wzruszającym pożegnaniu udaliśmy się w drogę powrotną do Porto, zostawiając naszym hiszpańskim partnerom mnóstwo polskich słodyczy na otarcie łez.Wracamy do domu z mnóstwem niezapomnianych doświadczeń i wspomnień

• Dzień Ziemi z klasą III b
      • "Dzień Ziemi z klasą III b: ekologia w akcji! 🌿"

• 22.04.2024
      • 22 kwietnia obchodziliśmy uroczyście Dzień Ziemi 🌍, a to za sprawą klasy III b, która przygotowała z tej okazji pod kierunkiem wychowawczyni, Pani Joanny Siutyły, program artystyczny 🎭, …

na który zostali zaproszeni wszyscy uczniowie klas I-IV wraz z wychowawcami, Panią Dyrektor Jadwigą Majcher, Panią wicedyrektor Dorotą Gancarz- Pich oraz nauczycielami i rodzicami Za pomocą inscenizacji, recytacji wierszy i tańca 💃🕺 uczniowie klasy 3 b przypomnieli nam, że świat, w którym żyjemy, jest pełen cudów natury 🌸, ale jednocześnie stoi przed wieloma wyzwaniami. Zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie powietrza 🏭, zaśmiecanie oceanów i lądów, wymieranie gatunków - to tylko niektóre z problemów, z którymi musimy się zmierzyć. Dzień Ziemi przypomina nam, że każdy z nas ma wpływ na przyszłość naszej planety 🌱.

• Sukces uczennic na konkursie z języka angielskiego
      • Sukces naszych uczennic w Wojewódzkim Konkursie Języka Angielskiego

• 21.04.2024
      • Sukces naszych uczennic w Wojewódzkim Konkursie Języka Angielskiego - Macmillan Primary School Tournament, który odbył się 19 kwietnia w Przeworsku.

Marta Szpilka z kl. 8b zajęła I miejsce, a Katarzyna Woś z kl. 7b IV miejsce. GRATULUJEMY i dziękujemy za wspaniałe reprezentowanie Szkoły Podstawowej w Sieniawie !!!